duminică, 24 ianuarie 2010

Teoria lui Freud răsturnată

Freud susținea ca un băiat devine homosexual din cauza atitudinii distante a tatălui lui . Ceea ce nu știa Freud este ca in aceste situații cauzalitatea este inversă. Freud confunda cauza cu efectul.Majoritatea băieților dezvolta un atașament fata de mama. Un băiat care are structura de homosexual va dezvolta acest atașament fata de tata si isi va percepe tatal ca fiind distant.

Freud mai credea si ca un baiat ajunge sa-si dorească sa fie fata din cauza ca mama lui a fost o femeie foarte feminina si eleganta care si-a dorit o fata care sa semene cu ea, iar băiatul începe sa se fardeze si sa poarte rochii si alte haine de fata imitandu-si mama. Si aici lucrurile stau exact invers. Majoritatea transsexualilor au o varianta mai lunga si mai “leneșa” a genei receptorului androgenic. Gena receptorului androgenic fiind situata pe cromozomul X aceasta varianta mai puțin activa a genei nu poate fi moștenita decât de la mama. O femeie posesoare a acestei variante genetice va fi mai feminina si isi va dori o fata simțind instinctiv ca genele ei sunt foarte bune pentru femei si este mai bine sa aibă o fata

Deși copilul este lipsit de sexualitate anumite caractere psihice dimorfice sexual se cunosc inca din copilărie, in felul acesta explicandu-se faptul ca băieții invata mai târziu sa vorbească si majoritatea copiilor cu autism/sindrom Asperger si/sau ADHD sunt băieți(pentru autism raportul este de o fata la 4 băieți, pentru Asperger, o fata la 9 băieți si pentru ADHD o fata la 6 băieți). Autismul/Sindromul Asperger se pare ca este chiar forma extrema de masculinizare cerebrala, ADHDul apare tot pe fondul unei masculinizări prenatale a creierului, iar verbalizarea funcționează mai bine la indivizii cu creiere nemasculinizate si feminizate, aceștia invatand mai devreme sa vorbească.

Daca se studiază atent comportamentul copiilor se poate observa inca din copilărie care urmează sa fie heterosexual si care urmează sa fie homosexual. 80% dintre copiii care prezintă un comportament specific copiilor de sex opus ajung sa aibă un comportament sexual homosexual când devin adulți. Eu eram un copil hiperactiv, lucru destul de rar întâlnit la fete, majoritatea fetelor fiind mai liniștite decât băieții, si nu suportam deloc papusile. Cum primeam o papusa cum o stricam. Nu am fost data la grădinița si nu am fost diagnostica cu autism si/sau ADHD dar am invatat târziu sa vorbesc si eram un copil foarte agitat si stricător si nu prea mă integram printre alți copii si am avut probleme si in primii ani de școala din cauza asta

Copilul are anumite preferințe afective si acestea nu depind de atitudinea parintilor si de educație ci de modul in care s-a diferențiat creierul. Si eu când eram mica mă simțeam mult mai bine in compania persoanelor de sex feminin. Si acum îmi aduc aminte cat de atașata eram de sora mai mare a unui coleg. Eu aveam 6-7 ani si ea 14. Simțeam ceva foarte plăcut in prezenta ei, ceva ce nu simțeam in prezenta băieților.

Nu datorita atitudinii mamei ajunge băiatul sa dezvolte acel atașament fata de mama pe care majoritatea fetițelor nu îl dezvolta. Aceasta este o caracteristica dimorfica sexual care se observa in copilărie. Eu am dezvoltat acel atașament fata de mama si simțeam nevoia sa stau mereu cu ea in timp ce mirosul tatălui meu mă deranja. Era un miros intepator care se simțea mai ales in sebumul de pe pielea capului. Se știe ca glandele sebacee secreta si feromoni. Se pare ca acești feromoni mă deranjau pe mine. Ceea ce nu știa Freud este nu numai părintele isi modelează si isi influențează copilul prin educație ci si copilul are o influenta asupra părintelui prin comportamentele lui care pot fi si instinctive, structurale, nu numai formate in urma experienței de viața. O anumita atitudine a părintelui poate fi determinata si de comportamentul copilului.Copilul nu este un material maleabil pe care părintele sau profesorul poate sa îl modeleze oricum prin educație

Un comentariu:

  1. Freud nu stia multe, de fapt, nu vroia sa stie multe.
    Ma mir ca exista si o opinie pe "netul romanesc" in care Freud e pus la indoiala. Ajunsese un fel de Dumnezeu atotstiutor si atotcuprinzator.

    Felicitari pentru ideile de pe blog. Am sa mai revin.

    Inchei cu un citat dintr-o feminista, lesbiana, filosof post-structuralist celebru:

    "Gender is a kind of imitation for which there is no original; in fact, it is a kind of imitation that produces the very notion of the original as an effect and consequence of the imitation itself."

    Judith Butler

    RăspundețiȘtergere