duminică, 24 ianuarie 2010

Exista o legătura intre cheliile barbatilor din familia mea si orientarea mea sexuala?

Tatăl, unchiul si străbunicul meu au început sa chelească de tineri. In cazul tatălui meu primele semne de alopecie androgenica au apărut inca din liceu.După cum ii spune numele alopecia androgenica este cauzata de acțiunea hormonilor androgeni, femeile făcând acest tip de chelie doar daca au dereglări hormonale care implica un exces de androgeni. Se pare ca barbatii cu alopecie androgenica sunt posesorii unor variante hiperactive ale genei receptorului androgenic.Aceasta hiperactivitate a genei receptorului androgenic poate fi datorata unui număr prea mic de repetări CAG si GGC in exonul 1 al genei la care se mai poate adăuga si o mutație in zona promoter a genei. S-a observat de mult timp o transmitere pe linie materna a acestui caracter dar pana acum nu se știa care sunt genele implicate. Se știa doar ca e ceva pe cromozomul X. Mai e si o gena de pe cromozomul 20 implicata dar fara aceasta varianta hiperactiva a genei receptorului androgenic chelia poate in cel mai rău caz sa apară mai târziu, in nici-un caz la tinerețe. Se pare ce tatăl meu are o mutație in zona promoter si un număr mic de repetări CAG si GGC in exonul 1 al genei receptorului androgenic si de la el am moștenit si eu aceasta varianta a genei care face ca țesuturile sa fie hipersensibile la androgeni. Am mai citit undeva ca fiicele barbatilor cu chelie au șanse mai mari sa aibă hirsutism(par de tip androgenic) in condițiile in care nu exista o secreție in plus de androgeni. Eu s-ar putea sa am variante mai scurte ale genei pe ambii cromozomi X pentru ca si in familia mamei mele sunt cazuri de hirsutism si hiperandrogenism la femei(Doua dintre surorile bunicului meu au avut sindroame hiperandrogenice si nu au putut sa facă copii), iar bunicul din partea mamei a avut cancer la prostata(afecțiune care apare mai des la barbatii cu un metabolism androgenic intens, fiind corespondentul masculin al cancerului la sân). Numai aceste variante ale genei receptorului androgenic pe care le-am moștenit de la ambii parinti ar putea explica hipersensibiltatea țesuturilor mele la hormonii androgeni. Mi-am făcut analizele hormonale de patru ori si de fiecare data atât testosteronul total cat si cel liber mi-au ieșit normale si cu toate acestea am ovare polichistice si îmi apar o serie de caractere androgenice cum ar fi linia verticala de par de pe burta. Este posibil ca din cauza acestei hipersensibilității mele la hormonii androgeni creierul meu sa fi fost masculinizat prenatal de o cantitate mica de testosteron provenit fie de la suprarenalele mele fie de la mama care asupra altor embrioni de sex feminin nu are nici-un efect si prin acest mecanism am ajuns eu sa am orientarea sexuala pe care o am

2 comentarii:

  1. Interesante chestiute pe aici. Multe informati despre care nu auzisem...mai trec pe aici sa ma informez.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ceva articole asemanatoare citisem si eu pe net cand cautam un raspuns la problemele mele..ca in timpul sarcinii am fost "bombardat" cu nu stiu ce hormoni...in fine, chiar nu conteaza! Am vazut ca incerci sa demontezi mitul asta al homosexualitatii "dobandite", ca sa zic asa...sper din tot sufletul sa nu fie o lupta dusa in zadar, stiid foarte bine care sunt mentalitatile romanilor!

    RăspundețiȘtergere