luni, 1 martie 2010

Inca o consultație la endocrinolog

Azi am fost la Spitalul Militar Central pentru o consultație la medicul meu endocrinolog. Am mai fost de câteva ori la acest medic începând cu luna noiembrie a anului trecut când am ajuns la consultație fiind suspecta de hiperplazie adrenala congenitala cu debut tardiv. In timpul primei consultații medicul m-a întrebat daca am viața sexuala. La început am fost cam încurcata, eu având viața sexuala numai cu femei. I-am zis ca situația este mai complicata si ca din acest motiv am ajuns eu aici. Făceam pauze lungi si îmi era greu sa spun adevărul din prima si medicul mă întrerupea si mă întreba daca sunt complexata de faptul ca îmi creste par pe burta. Nici măcar nu bănuia ce vreau sa-i spun. Intr-un târziu am zis ca mie in loc sa-mi placa băieții îmi plac fetele. Atunci medicul mi-a zis ca preferințele sexuale au legătura cu structura creierului si nu cu hormonii de acum, doar hormonii prenatali putând fi responsabili de preferințele sexuale ale unui individ. Îmi place ca spre deosebire de mulți psihologi care dau vina pe experiența de viața(Cum a fost cazul unui psiholog din liceu care zicea ca nu-mi plac băieții din cauza unor evenimente traumatizate pe care nu le mai țin minte in mod conștient)acest medic endocrinolog cunoaște foarte bine faptul ca orientarea sexuala tine de structurile de pe creier care se formează destul de devreme in perioada prenatala sub influenta genelor si a hormonilor androgeni. Am discutat atunci si despre androgenii prenatali care masculinizează creierele femeilor cu hiperplazie adrenala. Ulterior diagnosticul de hiperplazie adrenala congenitala s-a infirmat dar medicul mi-a dat tratament cu pilule contraceptive pentru ovarele mele polichistice.Acest tratament ar fi trebuit sa aibă si efect antiandrogenic. In urma acestui tratament m-am trezit cu o hiperprolactinemie de toata frumusețea. Azi am fost iar la medic pentru o trimitere la RMN de hipotalamus si hipofiza si testul genetic al genei receptorului androgenic, test genetic pe care îl fac cei d la Academica Medical. Am vorbit pe larg cu medicul despre hipofiza, unde existând suspiciunea de prolactinom am putut obține o trimitere la RMN(Sper ca in afara de hipofiza la aceasta analiza se va vedea si forma nucleului INAH 3 din hipotalamus, zona unde se formează orientarea sexuala) si despre orientarea mea sexuala si testul genetic care ar putea confirma sau infirma ipoteza conform căreia in cazul meu orientarea sexuala este legata de prezenta unei secvențe nucleotidice mai scurte in exonul 1 al ambelor alele ale genei sau de prezenta unor mutații in zona reglatoare(ca si in cazul alopeciei androgenice, alopecie de care suferă si tatăl meu). Medicul mi-a zis clar ca pentru testul genetic nu-mi poate da trimitere pentru ca testele genetice nu sunt decontate de casa de asigurări de sănătate si mi-a mai zis sa renunț la aceasta idee pentru ca nu mă ajuta cu nimic. Am vorbit mult despre studiile efectuate mai mult de medici psihiatrii care au avut ca subiect determinismul biologic al orientării sexuale. Medicul știe si mi-a zis ca orientarea sexuala e legata de structura creierului si nu se poate schimba si crezând ca eu sunt nemulțumita de ceea ce sunt m-a întrebat daca mă deranjează orientarea mea sexuala. Eu i-am zis ca nu mă deranjează dar am nevoie de dovezi ca sa le închid gura celor care mă acuza pe mine sau pe parintii mei pentru orientarea mea sexuala. Medicul a zis ca nu e nimic de acuzat si de judecat si nu e nimeni vinovat pentru ceea ce sunt eu si ca dovezile medicale tot nu le vor închide gura celor care sunt ignoranți si intoleranți pentru ca ei pur si simplu nu le înțeleg, demersul meu fiind inutil. Medicul mi-a mai zis ca daca ar fi in locul meu nu ar face acest test genetic care costa 790 RON. Eu oricum merg pana in pânzele albe cu demersul meu si mâine la ora 12 sunt programata la recoltare de probe pentru testul genetic al genei receptorului androgenic. Pe 9 aprilie e momentul adevărului. Atunci o sa apară rezultatul acestui test genetic. Sunt foarte curioasa daca in cazul meu exista fie mutații in zona reglatoare a genei, fie secvențe prea scurte in exonul 1 care predispun la o receptivitate prea mare a țesuturilor fata de hormonii androgeni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu