vineri, 23 aprilie 2010

Trăim in Romania…

Cromozomi

Din păcate iar am vesti proaste de la laboratorul de testări genetice. Cei de la Cytogenomic Medical Laboratory nu mi-au făcut decât cariotipul si testul pentru mutații care fac gena receptorului androgenic total nefuncționala. Nu mi-au făcut secventierea prin care se determina structura genei si numărul de repetări CAG din exonul 1. Ei mi-au zis ca așa ceva nu se face nicăieri in tara si ceea ce am cerut eu tine de cercetarea fundamentala in timp ce ei se ocupa numai de boli genetice, nu si de polimorfismul si variațiile in limitele normalului ale genelor. Cu alte cuvinte ei fac testul numai pentru a descoperi femeile cu cromozomul Y si insensibilitate totala la androgeni. Analiza cu lux de amanunt a genei pentru determinarea numărului de repetări CAG se face la laboratoare din alte tari, durează 2 luni si costa 600 de euro. In imaginea de mai jos este cariotpul meu. cariotip



Din păcate ei nu mi-au făcut nici testul pentru paternul de inactivare a cromozomului X. Doctorița de acolo mi-a zis ca vezi doamne orientarea sexuala tine de modul cum m-am socializat si ca nu are cauze genetice si ca daca as fi fost androgenizata prenatal organele mele genitale ar fi fost masculinizate. Nu știa ca creierul se masculinizează mult mai ușor decât organele genitale si si perioada in care se masculinizează creierul e diferita de perioada in care se masculinizează organele genitale.

Nu știu unde as putea sa mă duc ca sa dovedesc ca din cauza unui număr prea mic de repetări CAG din axonul 1 al genei corpul meu răspunde disproporționat la hormonii androgeni si din aceasta cauza creierul meu a fost masculinizat prenatal, de aici rezultând orientarea mea sexuala. Trăim in Romania, tara unde nu exista nici tehnologia nici interesul pentru asemenea teste. Adevărul e ca NU CONVINE sa se dovedească ca lesbienele au un număr prea mic de repetări CAG in exonul 1 al genei receptorului androgenic pentru ca asta ar fi dovada beton ca noi ne naștem așa, nu alegem sa fim așa si meritam sa avem drepturi egale cu ale heterosexualilor, inclusiv dreptul la casatorie. Nu le convine romanilor conservatori si homofobi ca adevărul sa iasă la iveala si sa nu mai poată ei sa judece si sa acuze.M-am saturat de tara asta cu mentalitati învechite. Poate peste 100 de ani vor înțelege si romanii ca homosexualitatea nu este "un păcat împotriva naturii" ci o variație BIOLOGICA in limitele normalului

3 comentarii:

  1. Imi pare asa de rau sa aud asta. Imi pare asa de rau.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred că nici cu argumentul ăsta nu i-ai convinge. Ar proclama pur şi simplu că tiparul e unul anormal. Pentru că aşa le place lor. Sau pentru că e amoral. Sau pentru că nu e scris în Biblie. Majoritarii, cei puternici au întotdeauna dreptate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu stiu daca este neaparat vorba de tara, sunt cazuri de doctori homofobi sau ignoranti chiar si in tarile unde minoritatile sexuale au drepturi egale. In Romania e drept ca nici mediul nu ajuta cu fundamentalismul asta religios care a inceput de la o vreme. E saracia, disperarea, lipsa de educatie, astea nu fac bine la intelect. Ma gandeam la demersurile tale... Oamenii de calitate nu au nevoie de argumente stiintifice sa ii accepte pe cei diferiti de ei, iar aia care se hranesc din suferinta altora nu vor asculta nici de argumente stiintifice. Nu e chestie de logica sau stiinta, e chestie de caracter si omenie.

    Pari a fi destul de interesata si probabil competenta in domeniul asta (nu am capacitatea sa evaluez competenta in domeniul asta, dar pari destul de sharp). Ma gandeam ca daca te aplici pe chestia asta, si ai sa ajungi sa lucrezi in domeniu, odata si odata tot ai sa-ti faci testul asta sau ai sa reusesti sa contribui la un proiect de cercetare. Nu e totul pierdut cu testul asta, incearca sa-ti canalizezi pasiunea si chiar frustarea spre o chestie care depinde nuami de tine si in care vei avea cu siguranta succes si vei face lucrurile mai usoare pentru generatiile care vin.

    RăspundețiȘtergere